scandinavianforce.reismee.nl

Donderdag 25 Juli: Nygardssjoen – Tosbotn (425 Km)

Opgestaan na een groepsknuffel met ontbijt wegens mijn verjaardag.

Door de emoties de pinten in de frigo vergeten. Moeten we dus ooit nog eens om gaan.
Om half tien uiteindelijk vertrokken van aan onze charmante chalet in Kjellingstraumen Fjordkamp. Onderweg reden we weer van de ene postkaart naar de andere, en tevens bleken de ferries vandaag allemaal te werken.
De Foroy gletsjer.
Het befaamde Vasoline fjord
De eerste ferrie vlak na de gletsjer, die zoals je kan zien op de foto, exclusief voor ons vaarde. Vermits we toch de enige passagiers aan boord waren leefde ik me wat uit in de mast terwijl we het Vasoline fjord overstaken.
Sommigen werden door de naam van het fjord op andere gedachten gebracht... (Let op het rode puntje). Na slechts 28 km verzwolg de volgende ferry ons.
Na deze ferry, die ons terug over de poolcirkel bracht, stelden we vast dat ook de rendieren een metamorfose ondergaan hadden. Hier zie je Dirk, die op zoek is naar het gewij.
Omdat hij het niet vond, dragen we de foto maar op aan Carine en haar collega's van CRV.
(Carine is de vrouw van Dirk, en het CRV houdt zich met koeien bezig).
Vlak voor we de laatste ferry, van Nesna naar Levang, namen, werden we overweldigd doordit spectakel. Voor het avondeten werd nog een aperootje gedronken op de verjaardag van Peter, op een plaatsje vlakbij onze lodge in Tosbotn voor vannacht.
Voor we schaapjes gaan tellen, wensen we jullie een goede nacht.