scandinavianforce.reismee.nl

Zaterdag 27 Juli: Trondheim - Lillehammer (356 Km)

Vandaag zijn we met een stralend zonnetje vertrokken vanuit Trondheim.
Na een aantal saaie kilometers langs de E6 kwamen we uiteindelijk in het Dovrefjell natuurpark.
Dit park is gekend voor zijn uit Groenland geimporteerde Muskusossen.
We keken onze ogen uit om er in de bermen een of meerdere te kunnen ontdekken.
Het natuurpark heeft bergtoppen van meer dan 2200 meter hoog, wat er ook voor zorgt dat het weer er erg snel kan omslaan. Onderweg genoten we van deze natuurpracht.
Dit is de hoogste top uit deze regio, de Snohetta.
Tijdens onze koffiestop in Hjierving, brak de hel los en zagen we een heuse mini tornado.
De hemelsluizen gingen open...
We besloten om een tweede koffie te nemen en te wachten tot de hevigste regen over was.
Tijdens het wachten zagen we onze eerste Muskusos, weliswaar onder weg naar het toilet...
Gelukkig was het snel terug droog en verscheen het zonnetje. Tijd voor watgroepsfoto's en eensolo foto.foto's. Een opklarende hemel in het Dovrefjell natuurpark.
Na nog een goeie 150 km kwamen we aan in Lillehammer waar we logeren in het Stationshotel. Na een verfrissende douche gingen we de stad een beetje verkennen.
We aten in het "sportslipje". Peter had na deze verkwikkende maaltijd zoveel energie dat hij nog een ritje op een rendier wou maken, welk hij pardoes met de kop de muur in ramde. Ocharme het beest...
Morgen rijden we richting Westkust, naar het Hardanger fjord, maar we zullen eerst nog even het Olympisch dorp van Lillehammer gaan verkennen.
Dirk heeft beloofd te tracteren met een etentje indien Helmut of Peter het aandurven met de moto van de schans te rijden. Spectakel verzekerd!
Misschien tot morgen ;-)
The Nordkapp Riders